00

dagen

00

uren

00

minuten

00

secondes

Maak een afspraak voor de aanbieding afloopt

Veertig en fantastisch!

Keukens aan de juiste prijs - in amper 8 dagen tijd.

19 mei 1983

Kvik Køkkencenter, een fabriekje in Kibæk, hield zijn eerste opendeur. Diezelfde dag werd de allereerste Kvik-keuken aan Orla Hansen uit Grenå geleverd. Orla had 10 keukens besteld voor een woningbouwproject. 

Het motto van de nieuw opgerichte firma was ‘Keukens aan de juiste prijs - in amper 8 dagen tijd.’

De oprichter van Kvik, Knud Troelsen, had al enige ervaring in de keukensector. Het afstudeerproject voor zijn diploma Houttechnicus aan het Technologisch Instituut in Kopenhagen ging immers over de oprichting van een keukenfabriek. Na een paar jaar als kleinere vennoot te hebben gewerkt in een ander keukenbedrijf, ging hij voor zichzelf aan de slag. Hij was ervan overtuigd een geweldig idee te hebben. 

Het kostte wat moeite om investeerders, leveranciers en de bank te overtuigen, maar hij kreeg het rond. Het duurde niet lang voordat hij ook de retailers overtuigde: de lage prijzen en leveringen binnen 8 dagen waren gewoon te aantrekkelijk. 

 

Wij verkopen ervaringen, niet alleen keukens. Blije en tevreden klanten zijn onze beste reclame.

— Knud Troelsen
Oprichter van Kvik

We zouden keukenvreugde moeten verkopen.

1992

De eerste Kvik-winkels in Denemarken gaan open. Daarvoor werden Kvik-keukens verkocht in bestaande ketens, vaak naast andere merken. 

Door onze eigen Kvik-winkels te openen, word een concept, een uitstraling en een ervaring aangeboden die in elke winkel gelijkaardig is. Met de Kvik-keukenwinkels konden we ons ontwikkelen en klanten tonen waar het bij Kvik echt om gaat. Zoals Knud zei: ‘Het kopen van een keuken moet een aangename ervaring zijn en dat begint al in onze winkels.’ 

Winkels die volgens een masterstore-concept werden gebouwd, vormden een essentieel onderdeel van deze visie. Het was tevens een manier om ons product te onderscheiden van andere keukenmerken. Knud beschouwde het winkelpersoneel als de belangrijkste onderscheidende factor: glimlachend, deskundig, geïnteresseerd in klanten en hun dromen voor hun huizen. 

De Conversatiekeuken®

1998

Je kent de term de Conversatiekeuken® misschien wel. Maar wist je dat wij al in 1998 als eerste met dat idee kwamen? We wilden van de keuken iets anders maken dan enkel een functionele ruimte in huis, verborgen in een hoekje. We wilden ze opentrekken als middelpunt van je gezinsleven, daar waar alle mooie en belangrijke dingen gebeuren, zoals etentjes, spelletjesavonden, huiswerk en plezier maken.

Het concept groeide en werd een filosofie, een manier om keukens te bouwen die bij ons leven passen. Sindsdien hebben we de functionaliteit, het ontwerp en de esthetiek geperfectioneerd. Dat deden we door het ontwikkelen van verschillende designcollecties en kasten met meer ruimte. Ook bieden we de mogelijkheid tot een werkblad op de juiste hoogte.

De Conversatiekeuken® biedt je de mogelijkheid om van je keuken het sociale middelpunt van je huis te maken.

We willen voor jou de beste omgeving creëren om al je dagelijkse taken en klusjes te doen, maar zonder dat dit ten koste gaat van de tijd die je met je dierbaren doorbrengt."

— Jens Erik Nielsen
Product- en conceptontwikkelaar

MANO — geen grenzen

2004

Ons Mano-keukenontwerp werd voor het eerst uitgebracht in 2004. Sindsdien is het een bestseller. Het is in de loop der jaren in veel kleuren verschenen: glanzend wit, glanzend grijs, licht hout, sera, matwit en donkergrijs. De strakke, klassieke lijnen en eindeloze mogelijkheden zijn de afgelopen 25 jaar niet veranderd. Het is echt tijdloos Deens design. 

Tegenwoordig is het verkrijgbaar in wit, donkergrijs en sera, een donkere houtlook.

white

€ 12.119,-

Mano door de jaren heen.

Het is belangrijk dat we de juiste producten tegen de juiste prijs hebben. We willen tevreden klanten, ongeacht hoeveel hard werk dat kost.

— Knud Troelsen
Oprichter van Kvik

Bekijk de hedendaagse keukendesigns

Designs